До дитсадків не пускатимуть дітей та працівників із температурою вище 37,2 С, приміщення необхідно дезінфікувати та провітрювати, а з дітьми варто проводити більше часу на свіжому повітрі. Про це йдеться у тимчасових рекомендаціях щодо організації роботи дитячих садків на період карантину через COVID-19. Рекомендації підписано Головним державним санітарним лікарем та опубліковано на сайті МОЗ.

“Дитячі садки відкриють у період адаптивного карантину, а не після його припинення, тож дітям та працівникам будуть вимірювати температуру, а приміщення будуть додатково дезінфікувати, прибирати та провітрювати. Безпека та здоров’я дітей і працівників дитсадків – наш головний пріоритет”, – розповіла т.в.о. Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

 

При вході до закладу дошкільної освіти працівники та діти мають проходити температурний скринінг. Також протягом дня, щонайменше раз на 4 години, працівники повинні вимірювати температуру дітям. Дітей, у яких температура тіла вища за 37,2 С та тих, у кого є симптоми гострого респіраторного захворювання, мають ізолювати та повідомити про це медпрацівника і батьків.

 На вході до дитячого садка має бути облаштовано місце для обробки рук спиртовмісним антисептиком, а також нагадування для дітей та дорослих про важливість дезінфекції рук. Заклади можуть скористатись постерами, які розробило МОН

 У період карантину в дитячих садках буде заборонено, зокрема:

  • використовувати багаторазові рушники, м’які іграшки та килими з довгим ворсом;
  • перебувати в приміщенні у вуличному взутті;
  • проводити заходи за участю дітей більше ніж з однієї групи;
  • проводити батьківські збори, крім тих, що проводять дистанційно.

 На час адаптивного карантину МОЗ рекомендує:

  • проводити додаткові заняття щодо профілактики вірусних захворювань для дітей;
  • надавати пріоритет активностям на свіжому повітрі; 
  • створити максимальну дистанцію в групі та під час харчування;
  • обмежити заняття, що потребують фізичного контакту або додаткового інвентаря;
  • розробити графік прогулянок таким чином, щоби не допустити змішуваня груп.

Заклади дошкільної освіти повинні забезпечити працівників засобами індивідуального захисту, проводити дезінфекцію поверхонь щонайменше раз на 2 години, вологе прибирання 2 рази на день, а також провітрювати приміщення протягом дня.

З відкриттям дитячих садків працівники дошкільних закладів мають приділяти особливу увагу дезінфекції рук та мити їх із милом або обробляти спиртовмісними антисептиками щонайменше раз на 2 години. Всі працівники повинні носити маски або респіратори протягом робочого дня.

МОН та ЮНІСЕФ Україна рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку: 

 Матеріали про те, як говорити про коронавірус із маленькими дітьми:

  • брошура: uni.cf/2TE3JWT
  • відео: bit.ly/36dHGv9
  • вебінар для вихователів: bit.ly/36nAiNS.
  • Серія коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання, миття посуду тощо: bit.ly/36gJjbi
  • Поради для батьків та вихователів “Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку”: uni.cf/2ynpXF4
  • Плакати для дітей щодо дотримання карантинних норм: bit.ly/2ZzyNui

 Лист МОН щодо відновлення дяльності закладів дошкільної освіти
Нагадаємо, що з 25 травня заклади дошкільної освіти можуть відновити свою роботу з дотриманням рекомендацій МОЗ.

  А як же здійснювати в умовах карантину освтній процес з дошкільниками - найменшими здобувачами освіти? 

 Звичайно шляхом використання дистанційних технологій. 

 У цій ситуації відкриваються можливості для проведення різноманітних заходів із використанням сучасних технологій дистанційного навчання. Батьки багато часу проводять дітьми. Тому завдання керівника і всіх працівників ЗДО налагодити тісну співпрацю з батьками дітей через веб-сайт закладу, скайп-дзвінки, Viber, WhatsApp і т.і. з метою надання допомоги у вихованні та розумінні психології дітей відповідного віку.

Враховуючи, що швидке розповсюдження вірусу небезпечне негативними наслідками для здоров’я людини, варто, використовуючи Інтернет-ресурси,  провести Тиждень безпеки дитини: в режимі онлайн провести серед батьків вихованців інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 та підібрати матеріал для роботи батьків з малятами відповідно до віку дітей та враховуючи, що психіка вихованців у цій ситуації набагато важливіша за їх знання.

Необхідно інформувати батьків про тимчасовий графік роботи закладу в період карантину, контактні телефони, електронні пошти, посилання на сайт закладу та інші його онлайн-ресурси шляхом розміщення оголошень при вході в приміщення закладу освіти,  на сайті закладу та  на сайті засновника закладу,  повідомлень в місцевих засобах масової інформації тощо.

50 обов’язкових завдань для дошкільника на карантині:http://osvita.ua/school/63379/?fbclid=IwAR3lxL0a7sMHI9OygbCvh68vKwcDDhYUL2t5mISuDUrsgqAsD7aa3CcP-SAСайт віртуального закладу дошкільної освіти ,,Дивокрай”:

https://vseosvita.ua/library/kartoteka-ruhlivih-igor-dla-doskilnikiv-229560.html?fbclid=IwAR2TwM_5YLAa2m-wg58W3cZyb6iUM7Sb3aisVDHev8P6GiI4OQC2bmodgrcПерший український сайт для батьків та дитячих психологів «Дитячий психолог»:

 https://www.pedrada.com.ua/article/1987-rozvitok-movlennya-dtey-rannogo-vku?fbclid=IwAR1DWy1VJ9E9iED_F4PLqnapbuKRpF5oltDRSFw6Z6sNgzm4vdzigR9QwFI55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома:

 Найбільша освітня платформа для дошкільників www.learning.ua/

  1. РОЗУМНИКИ. Педагогічні ігри – захоплюючі навчальні програми - rozumniki.info/
  2. Авторський блог – http://natalyagurkina.ucoz.ua -  Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.
  3. «Соняшник» – http://sonyashnik.com - розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
  4. Maluk.in.ua – http://maluk.in.ua/ - сайт для малят та батьків: розвиваючі ігри, творчість.
  5. «Дерево казок» - http://derevo-kazok.com.ua/ - на ресурсі зібрано безліч казок українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати онлайн, читати та навіть дивитися відео.
  6. Дитячий портал «Пустунчик» - https://pustunchik.ua/ - фоно- та відеотека українською мовою. Завдання у вигляді вікторин та тестів.
  7. Сайт «Baby-sos» «Аудіокнижки українською» - http://baby-sos.com - сайт допоможе Вам і вашим дітям пірнути у світ краси, гри, казки, музики, малювання, фантазії та творчості.
  8. Український логопедичний сайт Logopedia.com.ua – http://www.logopedia.com.ua/ - сайт для батьків та вихователів, які дбають про мовленнєвий розвиток дитини: поради, ігри, вправи.
  9. Розвивальні мультфільми українською мовою - https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
  10. «Мамине сонечко» - http://www.mamynesonechko.in.ua/ - сайт-зібрання порад та прикладів організації дозвілля дітей: розваги, навчання, рукоділля.
  11. «Розвиток дитини» - https://childdevelop.com.ua/ - підбірка матеріалів для відповідальних батьків та вихователів: виховання та психологія дитини, дошкільне виховання освіти, підготовка до школи, розваги, дипломи, нагороди тощо.

Бугринець Галина Михайлівна – вихователь, практичний психолог
Педагогічний стаж
: 14 років
Кваліфікаційна категорія
: практичний психолог -  «спеціаліст першої категорії», вихователь – «спеціаліст другої категорії»
Педагогічне кредо
: «Любити діток всякими: талановитими, чи не дуже, веселими чи сумними, спокійними чи не посидючими. Спілкуватися з ними, виховувати й радіти. Бо дитина – це свято, яке триває доти, поки ти є разом з ним»
Напрям роботи
: «Розвиток пізнавальних психічних процесів старших дошкільників», «Використання прийомів мнемотехніки у розвитку зв'язного мовлення дошкільників»

Нинчак Марина Володимирівна – вихователь.
Педагогічний стаж
:  10 років
Кваліфікаційна категорія
:  «спеціаліст другої категорії»
Педагогічне кредо
:  «Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини»
Напрям роботи
: «Роль казки у вихованні та навчанні дошкільників»

Ліпот Віталія Степанівна – вихователь
Педагогічний стаж
:  20 років
Кваліфікаційна категорія
:  «спеціаліст першої категорії»
Педагогічне кредо
:  «Поважай дитину, покажи їй приклад
                               І знайди іскринку у її душі.
                              Строгим будь у міру, 
                              Не згуби довіру,
                              Бо душа дитяча ніжна і крихка»
Напрям роботи
: «Використання методики  Кюізенера  у  навчально-виховному  процесі»

Іванчо Тетяна Іванівна – вихователь
Педагогічний стаж
: 23 роки
Кваліфікаційна категорія
: «спеціаліст вищої категорії»
Педагогічне кредо
: «Дитина – це явище в нашому житті, а не випадковість. Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними!»
Напрям роботи
: «Розвиток логіко-математичної діяльності дітей дошкільного віку»

Луханіна Наталія Анатоліївна – вихователь
Педагогічний стаж
: 19 років
Кваліфікаційна категорія
: «спеціаліст першої категорії»
Педагогічне кредо
: «До кожної дитини ключ знайти, у праці результат хороший мати, упевнено і творчо до мети іти: з любовю серце дітям віддавати»
Напрям роботи
: «Безпека життєдіяльності дітей дошкільного віку»

Бучак Галина Василівна – вихователь
Педагогічний стаж
: 29 років
Кваліфікаційна категорія
: «спеціаліст першої категорії»
Педагогічне кредо:  «Спочатку ти пізнай дитину, тоді вона зрозуміє тебе»
Напрям роботи
: «Валеологічна культура в дошкільному закладі»

Криденцар Ольга Юріївна – вихователь
Педагогічний стаж:
46 років
Кваліфікаційна категорія
:  відповідає займаній посаді з вищим посадовим окладом.
Педагогічне кредо
: «Йти завжди вперед і не зупинятися на досягнутому»
Напрям роботи
: «Формування елементарної мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку»
Державні та відомчі нагороди
: Грамота управління освіти Ужгородської міської ради, 2018

Немеш Надія Степанівна – вихователь
Педагогічний стаж:
21 рік
Кваліфікаційна категорія
:  «спеціаліст першої категорії»
Педагогічне кредо: «Пам'ятай минуле. Живи сьогоденням. Дивись у майбутнє!»
Напрям роботи
: «Звичаї та традиції українського народу»

Ференцик Тетяна Олександрівна – вихователь
Педагогічний стаж
:  9 років
Кваліфікаційна категорія
:  «спеціаліст другої категорії»
Педагогічне кредо
:  «Візьми промінь світла і спрямуй його туди, де панує темрява. Візьми усмішку і подаруй її тому, хто її потребує. Візьми доброту і дай її тому, хто сам не вміє віддавати. Візьми віру і віддай її кожному, хто не має її. Візьми любов і неси її світові»
Напрям роботи
: «Морально-етичне виховання  дошкільників»

Давидчук Валентина Миколаївна – вихователь
Педагогічний стаж
:  28 років
Кваліфікаційна категорія
:  «відповідає займаній посаді» з вищим посадовим окладом
Педагогічне кредо:  «Даючи знання, не відбирай здоров'я. Турбота про здоров'я – це найважливіша праця вихователя»
Напрям роботи
: «Коректурні таблиці як стимул пізнавальної активізації дошкільників (за методикою Н.Гавриш)»,  «Активізація пізнавальної діяльності дошкільників, розвиток їх творчих здібностей, зацікавленості, уваги на заняттях з математики»