На уроці учні мають навчитися:
 використовувати карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України та Закарпаття в період Другої світової війни;
    порівнювати, аналізувати, робити аргументовані висновки щодо окупації Закарпаття Угорщиною 1939-1944 рр.; політичного та соціально-економічного, політичного становища та життя населення краю в умовах хортистської окупації;

    називати етапи визволення Закарпаття Червоною Армією та висвітлювати підготовку, хід та наслідки І з’їзду Народних Комітетів Закарпаття;
    сформувати навички роботи з первинними історичними фотодокументами, плакатами й медіа-текстами;
    називати, упізнавати постать С. Вайду, О. Борканюка та складати їхній історичний портрет;
    називати, пояснювати та застосовувати у мовленні історичні терміни: Карпато-Ужгородська та операція, „лінія Арпада”, Чехословацький корпус.
Тип уроку:
урок вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.
Форма уроку:
практичне заняття.
Навчально-методичне забезпечення:
1.    Данилюк Д.Д. Історія Закарпаття: навч. посіб. [Текст]/ Д.Д. Данилюк; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Держ. вищий навч. заклад „Ужгород. нац. ун-т”, Іст. ф-т, каф. історії України; вип. ред. та покажч. Л. Ільченко. – Ужгород: Вид-во В. Падяка, 2013. – 304 с.
2.    Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. //Бібліотека журналу історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. – №5-6 (8), 2014, вересень-грудень.
3.    Пометун О., Власов В. Практичний довідник учителя історії. //Бібліотека журналу історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. – №2(10), 2015, липень-грудень.
4.    Технології розвитку критичного мислення учнів /Крофуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О.І. Пометун. – К.: Вид-во „Плеяди”, 2006. – 220 с.
ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
Метод „Метаплан”
Алгоритм організації діяльності. Це методика структурованого обговорення, аналізу ситуації, обміну думками, збирання інформації з певного питання і вироблення ефективних колективних рішень.
Переваги методу:
    „Метаплан” побудований на принципі повної візуалізації процесу обговорення на усіх стадіях.
    При застосуванні методу учасники більше взаємодіють, що робить обговорення ефективнішим.
    Процес відбувається за певними правилами, що приводить дискусію до потрібного результату.
    Метод є універсальним для використання у будь-якій сфері, де потрібне структуроване обговорення проблеми і пошук рішення.
1.    Перевірка готовності класу до уроку (1 хв).
2.    Активізація пізнавальної діяльності учнів (5-6 хв).
Метод „Метаплан”
1 етап: обираємо проблему, що нас цікавить, та записуємо її на аркуш А1. Наприклад, „Наш край у роки Другої світової війни”. Ділимо аркуш А1 на 4 сектори (для кожного сектору визначається колір – приклеюють картки з клейким краєм 4 кольорів). У кожному секторі записують питання для обговорення. Аркуш кріпиться на дошці. Наприклад: