На уроці учні мають навчитися:
використовувати карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України та Закарпаття в період Другої світової війни;
порівнювати, аналізувати, робити аргументовані висновки щодо окупації Закарпаття Угорщиною 1939-1944 рр.; політичного та соціально-економічного, політичного становища та життя населення краю в умовах хортистської окупації;
називати етапи визволення Закарпаття Червоною Армією та висвітлювати підготовку, хід та наслідки І з’їзду Народних Комітетів Закарпаття;
сформувати навички роботи з первинними історичними фотодокументами, плакатами й медіа-текстами;
називати, упізнавати постать С. Вайду, О. Борканюка та складати їхній історичний портрет;
називати, пояснювати та застосовувати у мовленні історичні терміни: Карпато-Ужгородська та операція, „лінія Арпада”, Чехословацький корпус.
Тип уроку:
урок вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.
Форма уроку:
практичне заняття.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Данилюк Д.Д. Історія Закарпаття: навч. посіб. [Текст]/ Д.Д. Данилюк; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Держ. вищий навч. заклад „Ужгород. нац. ун-т”, Іст. ф-т, каф. історії України; вип. ред. та покажч. Л. Ільченко. – Ужгород: Вид-во В. Падяка, 2013. – 304 с.
2. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. //Бібліотека журналу історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. – №5-6 (8), 2014, вересень-грудень.
3. Пометун О., Власов В. Практичний довідник учителя історії. //Бібліотека журналу історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. – №2(10), 2015, липень-грудень.
4. Технології розвитку критичного мислення учнів /Крофуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О.І. Пометун. – К.: Вид-во „Плеяди”, 2006. – 220 с.
ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
Метод „Метаплан”
Алгоритм організації діяльності. Це методика структурованого обговорення, аналізу ситуації, обміну думками, збирання інформації з певного питання і вироблення ефективних колективних рішень.
Переваги методу:
„Метаплан” побудований на принципі повної візуалізації процесу обговорення на усіх стадіях.
При застосуванні методу учасники більше взаємодіють, що робить обговорення ефективнішим.
Процес відбувається за певними правилами, що приводить дискусію до потрібного результату.
Метод є універсальним для використання у будь-якій сфері, де потрібне структуроване обговорення проблеми і пошук рішення.
1. Перевірка готовності класу до уроку (1 хв).
2. Активізація пізнавальної діяльності учнів (5-6 хв).
Метод „Метаплан”
1 етап: обираємо проблему, що нас цікавить, та записуємо її на аркуш А1. Наприклад, „Наш край у роки Другої світової війни”. Ділимо аркуш А1 на 4 сектори (для кожного сектору визначається колір – приклеюють картки з клейким краєм 4 кольорів). У кожному секторі записують питання для обговорення. Аркуш кріпиться на дошці. Наприклад: