ЗАТВЕРДЖУЮ

секретар ради

 

________________А.Сушко

«____»__________2018року

 

 

Звіт   керівника

дошкільного навчального

 закладу № 26

 

за 2017 рік

 

Завідувач ДНЗ № 26

Ковтик О.І.

31.01.2018 р.

 

 

1.Загальні відомості про заклад:

*повна назва закладу освіти: дошкільний навчальний заклад, загального розвитку № 26, фізкультурно-оздоровчого напрямку;

*форма власності: комунальна;

*юридична адреса: м. Ужгород, проспект Свободи, 59;

*мова виховання та навчання: українська, 1група різновікова з угорською мовою навчання;

*кількість груп, місць за проектом: 12 груп (діючих 11, 1 фізкультурна зала), 210 місць;

*кількість дітей у закладі освіти: 298;

*рух дітей протягом навчального року:

- вибуло – 112 (93) дітей;

- прибуло – 111 дітей;

*режим роботи закладу: дванадцятигодинний - 7.00 – 19.00

- вихідні дні – субота, неділя, святкові дні.

2.Матеріально-технічна база закладу освіти:

*облаштування приміщень та території навчального закладу:

Рік введення в експлуатацію – 1968 (50років). Загальна площа будівлі 1648 м. кв. Максимальна висота будівлі складається з двох поверхів. Проектна потужність закладу – 210 місць. Вікова структура дітей – 2-6(7) років. Кількість приміщень -25: ігрових -12, спальних – 3, допоміжних -9. 11 груп  загального розвитку, 1 фізкультурна зала, 1 музична зала. Середня площа групового осередку – 96 м. кв. До складу групових приміщень входять: ігрова зона, спальна зона, роздягальня, буфетна, санвузол. Тільки три групи мають окремі спальні. Інші розділені на зони.

         Загальна площа території становить 1.1 га, оформлена приватизаційним актом 05.11.2015 року на право постійного користування землею.

         Земельна ділянка огорожена по периметру. На території закладу  122 декоративні  та 13 фруктових дерев. У 2016 році  проведено кронацію 6 дерев. Потребують вирізання  10 дерев, кронації – 15. Обладнання, яке розміщене на території групових майданчиків справне. Для кожної вікової групи обладнано окремий ігровий майданчик. Всього 11 майданчиків, які укомплектовані пісочницями, лавицями, ігровим обладнанням. Тіньовими навісами забезпечені тільки 5 майданчиків. На території облаштований стаціонарний плескальний басейн, облицьований    плиткою (з підводом  водопровідної води та відводом стічних вод до каналізації). Діє в теплу пору року. В наявності фізкультурно-спортивний майданчик (до складу  входить футбольна та баскетбольна  площадки). Покриття майданчиків земляне.

         На території закладу розташовані наступні будівлі та споруди:

- основна будівля – ДНЗ

- газова котельня - бойлер для підігріву води

- складська будівля та овочесховище;

- сміттєзбірник, який розташований на відстані більше 25 м  від основної будівлі. Площадка для сміттєзбірника бетонована, встановлений пластмасовий контейнер з кришкою. Вивіз сміття здійснюється ТОВ «АВЕ Ужгород» згідно укладеної угоди.

         Пральний блок займає два приміщення: пральня, прасувальня зі складом для чистої білизни. Пральня  обладнана двома побутовими пральними машинами - автоматами, побутовими прасками, дошками для прасування.

*відповідність приміщень та території навчального закладу санітарно-гігієнічним нормам:

         Обладнання основних приміщень ДНЗ відповідає зросту та віку дітей. Меблі світлих тонів, матові без блиску. Матеріали для облицювання меблів стійкі до дії теплої води, миючих та дезінфекційних засобів. Роздягальні групових осередків обладнані індивідуальними шафами для одягу дітей, лавицями. Меблі  в групах  підібрані  відповідно до зросту дітей та відповідають вимогам додатку 3 до Регламенту. В ігрових приміщеннях встановлені столи для настільних ігор. Буфетні обладнані двома мийними ваннами, буфетними меблями із шафами для зберігання чистого посуду, сушками для посуду. Спальні обладнані  одно та двоповерховим ліжками, що відповідає зросту та віку дитини.  Садові групи (5 груп)  забезпечено трьохярусними ліжками, які потребують заміни. Кожна група забезпечена двома комплектами постільної білизни. Туалетні кімнати групових осередків обладнані вішалками для рушників і предметів особистої гігієни, які закріплені за кожною дитиною і відповідно промарковані. В туалетних кімнатах зберігається інвентар для прибирання, спецодяг. Санвузли всіх групових осередках в задовільному робочому стані.

*поліпшення матеріально-технічної бази навчального закладу протягом навчального року:

         Впродовж 2017 року забезпечено:

* миючими засобами на суму 30406 гривень,

*медикаментами – 5972 гривні,

*канцтовари – 4000 гр.

*посудом – 1882 гривні.

*м’який інвентар: 30 матраців, 20 комплектів постільної білизни.

*2 паласи на суму 6000 гр.

*картоплечистка, електросковородка, холодильник, фотоапарат, ноутбук.

*водонагрівач;

 

*проведення ремонтних робіт протягом навчального року:

- побілка коридора, музичної та фізкультурної зали;

- санітарна побілка харчоблоку;

- фарбування панелей, східців коридору, басейна – плескальниці;

- частковий ремонт опалювальної системи у музичній залі;

- заміна частини водогону у старшій групі № 1,2, молодшій групі №2.

 *дотримання правил охорони праці та безпеки життєдіяльності:

щорічно видається наказ про дотримання правил охорони праці та безпеки життєдіяльності. Два рази в році проводяться інструктажі з працівниками ДНЗ по дотриманню правил охорони праці та пожежної безпеки та Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності (квітень-травень, жовтень-листопад). Проводиться просвітницька робота з дошкільниками, батьками та персоналом. Наслідком проведеної роботи є відсутність травматизму серед вихованців та працівників.

         Посадові інструкції та інструкції з охорони праці для всіх категорій працівників – наявні  (ознайомлення здійснюється під особистий підпис).

         Колективний договір адміністрації і профкому ДНЗ із розділом питань безпеки життєдіяльності – наявний.

         Дошкільний заклад не  оснащений сигналізацією та системою оповіщення.

 

3. Кадрове забезпечення навчального закладу:

3.1.Кількісний склад працівників навчального закладу:

*кількість штатних одиниць за штатним розписом – 70.16

*кількість фактично зайнятих посад – 66.16

*кількість вакансій:  2-вихователі, 1-музкерівник,  1- дієтсестра

*кількість педагогічних працівників – 27

*кількість обслуговуючого персоналу – 33

*кількість педагогічних працівників за посадами :

- завідувач -1

- вихователь-методист -1

- вихователі – 20

- практичний психолог –  1

- музичний керівник – 1

- фізінструктор– 1

- керівник гуртка – 1

- сестра медична - 1

3.2.Якісний склад педагогічних працівників:

*кількість педагогічних працівників за їх освітньо-кваліфікаційним рівнем:

- вища фахова освіта – 5

- вища педагогічна освіта – 16

- середня спеціальна освіта – 6

*стаж роботи: 

- 3-10 років – 6

- 10-20 років – 11

- 20-30 років -  4

- 30 і більше - 5

*наявність кваліфікаційних категорій: 

- «спеціаліст вищої категорії» - 1

- «спеціаліст І категорії»  –3

- «спеціаліст ІІ категорії» - 8

- «спеціаліст» - 9

- відповідає займаній посаді - 4   

*наявність педагогічних звань:

- «старший вихователь» - 1

 

3.3.Проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації: 4 педагогів.

3.4. Керівник навчального закладу:

*Ковтик Ольга Іванівна

Вища

Стаж педагогічної роботи – 18р. 4міс.

Стаж роботи на посаді – 15р.   

3.5. Вихователь-методист:

*Данканич Марія Василівна

Вища фахова

Стаж педагогічної роботи – 38р.4м.

Стаж роботи на посаді – 26р.5м.

 

4. Медичне обслуговування дітей у навчальному закладі.

Медичне обслуговування здійснюється медичною сестрою Гребенач Т.П.

У своїй роботі медична сестра керується річним та місячним планом роботи, чинним законодавством, нормативно - правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки, положенням про медичний кабінет дошкільного навчального закладу.

*пріоритетні напрями роботи:

- зниження показників захворюваності в ДНЗ;

- зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів;

-   дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території.

*співпраця з територіальними медичними установами:

постійниймоніторинг стану здоров’ядітей, захворюваності;

-   присутність на медичних нарадах в ДП.

*медичні огляди дітей:

- виконання всіх заходів лікувально-профілактичного характеру:  антропометрія,огляд на педикульоз та коросту.

Кількістьдітей, які перебувають на диспансерному обліку та проходятьіндивідуальнемедичнеобстеження -  становить  87.

За даний період не було зареєстровано  харчові отруєння, шлунково-кишкові захворювання та вірусний гепатит.

*система зміцнення здоров’я дітей:

-    загартування водою (літній період),  сухе та вологе обтирання окремих частин тіла махровою рукавичкою, ходіння по масажних доріжках, плескання у басейні.

-проведення нетрадиційних форм оздоровлення: ходіння по ребристихдошках, масажнихгумовихкилимках, масажнихдоріжкахізкамінців, каштанів,крупи.

*оздоровчо-профілактична робота:

- ранкова гімнастика, гімнастика пробудження після денного сну, дихальна гімнастика за медодикою Бутейка, організація фізичних занять на  свіжому повітрі, вживання цибулі та часнику (осінньо-зимовий період), вітамінізація;

*пропаганда здорового способу життя:

-   проводиться робота серед колективу та батьків вихованців з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування, попередження різноманітних інфекційних захворювань через інформаційні куточки та батьківські збори;

- з дошкільниками проводяться заняття, бесіди, розглядання ілюстрацій, читання художніх творів на дану тему;

- прогулянки;

- дитячий туризм.

 

5. Організаціяхарчуваннядітей у навчальномузакладі:

 

*назва організації, що надає послуги харчування:

Харчоблок зареєстровано в Держплодспоживслужбі у вересні 2017 року. Харчоблок розміщений на 1 поверсі. Обладнаний двома входами. До складу входять приміщення: гарячий цех, цех обробки сирої продукції, мучний цех, комора для зберігання сипучих та інших продуктів, приміщення для видачі їжі.                                                 

*наявність і робочий стан технологічного та холодильного обладнання:

- в гарячому цеху встановлено 3 мийні ванни, виробничі столи (покриті спец покриттям), 2 електричні плити (4-х та 6-и камфорні, електрична сковорідка, картоплечистка, електричний котел варочний на 60 л. У цеху первинної обробки сировини виробничий стіл, мийна ванна, 2 м’ясорубки, дошки, ножі.

У мучному цеху – виробничі столи, 2 одиниці холодильного обладнання. У складському приміщенні  наявне холодильне обладнання: 2 холодильники, 1 низькотемпературна камера. Холодильне обладнання обладнане термодатчиками та термометрами. Обладнання, виробничий та розділковий інвентар марковані та використовуються за призначенням. Робочий стан технологічного та холодильного обладнання - задовільний.

*кадрове забезпечення харчоблоку:

- кількісний склад: 6  осіб.

- якісний склад: шефкухар -1 особа, кухар – 2 особи (фахові  працівники), підсобні робітники 3 особи, комірник – 1 особа.

*кількість разів харчування: 4-х разове.

*забезпечення харчування дітей пільгових категорій:

Всього 58 дітей пільгових категорій:

- 10 дітей – переселені з окупованих територій

- 12 дітей – учасників АТО

- 2 – діти-інваліди

- 8 дітей – із малозабезпечених сімей

- 26 дітей – із багатодітних сімей

*наявність приписів санітарно-епідеміологічної служби, виконання цих  приписів:

Припис від 23.05.2017р. Держпродспоживслужбою на підставі планової перевірки «Дотримання санітарного законодавства».

Пропозиції припису від 23.05.2017року виконано частково, а саме:

*проведено часткову заміну огорожі території закладу.

*представлені лабораторні дослідження піску на наявність яєць гельмінтів.

*замінено енергозберігаючі світильники в трьох групах та коридорах.

*в групових осередках забезпечено посудом з маркуванням  «для дезінфекції термометрів».

         Не виконано:

*місцеву витяжну вентиляцію над тепловим обладнанням на харчоблоці;

*не замінено дерев’яну підлогу в приміщеннях, які розміщені на першому поверсі;

*не проведений ремонт під’їзних шляхів та пішохідних доріжок на території закладу.

 

6.Навчально-виховна робота у навчальному закладі:

6.1.Форми роботи з педагогічними працівниками:

*семінар-практикум «Розвиток мовленнєвої компетенції дитини дошкільного віку»;

*семінар-тренінг «Формування навичок виразного читання різножанрових дитячих творів»;

*семінар-практикум «Дівчатка та хлопчики: виховуємо  по-різному»;

*семінар-практикум «Розвиток діалогічного мовлення в дітей дошкільного  віку»;

*консультації індивідуальні, колективні;

*колективні перегляди занять (6 педагогів);

*конкурси, виставки, огляди;

*педагогічні ради.

6.2.Робота з молодими спеціалістами: відсутні.

6.3.Підвищення фахового рівня  педагогічних працівників:

*самоосвіта;

*курси вихователів при ЗІППО;

*участь у методичних об’єднаннях міста;

*участь у методичних заходах у дошкільному закладі;

*атестація;

6.4.Використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень, інноваційних технологій під час проведення навчально-виховного процесу:

*оснащення технічними засобами навчально-виховного процесу:

- проекційні екрани -2;

- проектори – 2;

- комп’ютери – 3;

- ноутбук – 2;

- принтери – 3;

- піаніно – 4;

- музичний центр;

- телевізори – 2;

- магнітофони – 10;

- фотоапарат.

*елементи “казкової фізкультури» інноваційної програми М.Єфименка;

*методика Кюїзенера;

*методика Н.Гавриш «Використання коректурних таблиць».

6.5.Вивчення перспективного педагогічного досвіду вихователя Давидчук В.М., яка працює за методикою Н.Гавриш.

6.6.Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:

*Базовий компонент дошкільної освіти;

*програма  розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»;

*парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина»;

*парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати»;

*методичні посібники, рекомендовані МОН.

6.7.Використання новітніх технологій у роботі з дітьми:

*елементи технології фізичного виховання дітей М.Єфименка («Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей»);

*методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям;

*методика Кюїзенера;

*методика Н.Гавриш «Використання коректурних таблиць».

 

7. Управлінська діяльність у навчальному закладі.

*Вивчення  стану навчально-виховного процесу, динаміки змін навчальних досягнень дітей, професійної компетентності педагогічних працівників.    У 2017 році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрація закладу охопила  контролем стан підготовки та готовність груп до навчального року, виконання режиму дня в ДНЗ, зміст перспективного та календарного планування, організацію фізкультурно-оздоровчої роботи  в середніх групах, підготовку педагогів до навчально-виховного процесу, рівень майстерності педагогів, що атестуються. Тематично вивчалось питання мовленнєвого розвитку в ігровій діяльності в молодших групах. Для поліпшення роботи з даного питання  вихователям надано рекомендації. В кінці І та ІІ півріччя в ДНЗ поводяться підсумкові заняття та моніторинг основних компетенцій дітей дошкільного віку за відповідними критеріями. Простежується позитивна динаміка збагачення знаннями дітей. Впродовж року практичний психолог здійснює профілактичні заходи щодо підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі: «Розвиток уваги» Л.Свіргун, «Крок за кроком» А. Андроник (формування психологічної готовності дітей до школи).  В кінці навчального року проводить обстеження готовності  дітей до навчання в школі за методиками: «Казка», «Бесіда», «Кубики Кооса», «Так і ні не говорити», «Звукові схованки», «Будиночок», «Коректурна проба Бурдона». Результати зафіксовано в протоколах. Під час педрад, семінарів використовувались інтерактивні методи: тренінги, дискусії, ділові  ігри. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки. Підсумком проведеної роботи з педагогами  - є атестація педагогічних працівників. Атестовано 5 вихователів (2 – ВЗП, 2 – присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію, 1- спеціаліст).

 

8.Робота з батьками та громадськістю у навчальному закладі:

*форми  та види роботи з батьками:

- батьківські збори;

- консультації: індивідуальні, колективні;

- обговорення щоденних новин під час ранкового прийому дітей;

- залучення батьків до моніторингу готовності  до шкільного навчання (підсумкові заняття з участю батьків);

- залучення батьків до підготовки та проведення свят;

- анкетування та тестування;

- інформування батьків через інформаційні б’юлетні, пам’ятки, поради;

- «Дні відкритих дверей»,

- листування через Фейсбук та Вебсайт.

*дієвість роботи  батьківських комітетів:

- наради при завідувачу з головами батьківських комітетів груп;

- засідання групових батьківських комітетів, на яких обговорювались питання благоустрою груп, групових майданчиків, забезпечення дидактичним матеріалом для навчального виховного процесу дітей,

- відвідування вистав у Драмтеатрі;

- сприяли проведенню заходів в ДНЗ та місті.

*залучення батьків до участі у навчально-виховному процесі, проведення заходів у навчальному закладі:

- присутність на підсумкових заняттях;

- відвідували свята, приймали участь у їх підготовці;

- забезпечували дітей необхідним дидактичним матеріалом для навчально-виховного процесу;

- приймали участь у спортивних святах ДНЗ та міста;

- сприяли участі дітей у конкурсі художньої самодіяльності «До-ре-мі-фа-солька».

*форми взаємодії з різними установами, організаціями:

- відео презентація представника національної поліції в рамках проведення Тижня безпеки дорожнього руху;

- ПриватБанк;

- патрульною поліцією  Ужгорода;

- бібліотекою.

*співпраця з громадськими організаціями:

- спонсорська допомога Закарпатського обласного благодійного фонду «Благо»;

- благодійна організація «На зустріч мрії»;

- угорське товариство  КМКС;

- благодійний фонд «Карітас».