Турбота про здоров’я – то найбільша праця.
В.Сухомлинський

Більш ніж  40 років функціонує  наш дошкільний заклад №26 загального розвитку м. Ужгорода, в якому виховується більше ніж 300 дітей раннього та дошкільного віку.

Одним з пріоритетним напрямків роботи дитячого садка є підтримка здорового способу життя в співдружності з родинами. Колектив дитячого садочка старається все зробити так, щоб тільки-но переступивши поріг садочка батьки і діти відчули: тут їх чекають, що все в садочку робиться для того, щоб їхнім дітям було комфортно серед затишних інтер’єрів, уважних, лагідних працівників. Під час прийому малюка до дитячого садка, у мами і тата розпи-тують усе про сина чи дочку, що їх дитина любить, що її непокоїть, улюблені іграшки, страви, чи є друзі. Це потрібно для того, щоб підібрати ключик до серця дитини, допомогти безболісно влитись у колектив групи.
Як я уже відмітила, що першочергове завдання нашого колективу є збереження, зміц-нення фізичного, психічного, духовного здоров’я дитини.
В свою практику роботи з дітьми ми впроваджуємо різні  форми як стандартних так нестандартних здоров’язбережувальних технологій. На сьогоднішній день в практиці роботи нашого закладу складено цілу низку здоров’язбережувальних технологій, які практично реалізуються в роботі з дітьми з метою збереження і зміцнення здоров’я, вивчаємо та впроваджуємо в практику роботи найкращі досвіди педагогів України.
Турбота про здоров’я – то найбільша праця – сказав В.Сухомлинський, і для себе ми визначили  пріоритетні напрямки з фізичного виховання:
- вчити дітей дбати про власне здоров’я;
- розвивати потребу в щоденній руховій діяльності;
- розвивати фізичні якості, формувати навички володіння основними рухами та рухо-вими діями;
- підтримувати в дітей інтерес до різних видів спорту, занять фізкультурою;
- забезпечити взаємодію педагогів, медичних працівників та батьків у питаннях зміц-нення психічного, фізичного здоров’я дітей та формування в них здорового способу життя.
Для реалізації цих завдань створено необхідну матеріально-технічну базу: обладнано
спортивну залу, спортивний майданчик, спортивні осередки в групових кімнатах, які відпо-відають нормам і правилам  виробничої санітарії та віковим особливостям дітей.
Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного роз-витку і підготовленості дітей.
У нашому садочку дбайливо зберігаються і розвиваються найкращі традиції виховання здорового покоління. Постійно йде пошук нових технологій в роботі з дітьми. Використо-вуємо такі інноваційні технології:
1. Гімнастика з елементами хатха-йоги .
2. Точковий масаж, самомасаж природними матеріалами: горіхами, шишками, кашта-нами.
3. Точковий масаж за методикою А.Уманської.
4. Загартовуючі процедури: 
- рижський метод загартування;
- полоскання йодно-сольовим розчином;
- полоскання настоєм трав порожнину рота ;
- обтирання сухою та вологою рукавичкою;
- обливання рук з-під крана;
- загартування повітрям, сонцем;
- ходіння босоніж по доріжках «здоров’я».
5. Вітаміно-терапія – вживання часнику, цибулі, фруктів, овочів; носіння медальйонів з часнику під час епідемії.
6. Кольоротерапія, музикотерапія, казкотерапія, арттерапія.
7. Д Пісочна терапія – завдяки чарівним властивостям піску раптом оживають казки. Ди-тина стає учасником, режисером власних творів, а потім бачить результат своєї тво-рчості.
9. Пальчикова гімнастика (мудри) – сприяє розвитку гнучкості пальців, розслабленні м’язів рук.
10. Гімнастика пробудження за методикою М.Єфименка.
11. Вправи на корекцію постави і плоскостопості.
12. Фізкультурні свята, розваги, ігри.
13. Іонізація повітря, кварцування груп.
14. Працює секція «айкідо».
15. фітбол-аеробіка за методикою К.Серебрянської.
Руховий режим в садочку починається з ранкової гімнастики – вона сприяє поглиблен-ню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розгальмуванню
нервової системи після сну, викликає позитивні емоції – заряд бадьорості на цілий день.
Фізкультурні заняття є однією з основних форм організації рухової діяльності в на-шому садочку. На заняттях з фізичної культури також використовуємо різні здо-ров’язбережувальні технології. Діти експериментальних груп займаються босоніж в будь-яку пору року, і практика показала, що це хороший засіб загартування.
Використовуємо ігрову методику Л.Бейби, де дітям надається можливість фантазува-ти, імпровізувати, творити. Заняття проводимо  в образно-ігровій формі; за сюжетом казки у формі естафет, змагань.
Робота з оздоровлення проводиться в єдності з природою. Адже дитина – це частинка природи. В садочку є природне оточення: куточок лісу, ігрові майданчики, спортивний май-данчик.
Як нетрадиційну форму відпочинку і оздоровлення дітей наш дошкільний заклад впроваджує туризм. Мета такої роботи: ознайомити малят з природою і довкіллям Закарпат-тя, вдосконалювати рухові навички в природних умовах завдяки подоланню перешкод.
Після денного сну проводимо гімнастику пробудження за методикою М.Єфименка під мелодійну музику в поєднанні з повітряними ваннами та різними видами процедур для загартування.
Медичними працівниками під час щорічного огляду дітей -  фізичний розвиток оці-нюється як гармонійний.
Завдяки педагогічному колективу та батькам створено такий здоров’язберігаючий простір, який передбачає забезпечення у педагогічному процесі атмосфери комфортного зро-стання.
 На нашу думку, це і є базовим для реалізації мети – збереження, формування та зміц-нення всіх компонентів здоров’я кожного малюка. Лише вміле поєднання різних здо-ров’язбережувальних форм виховання дозволяє ростити дітей здоровими та щасливими.
Ми готові ділитися з нашими напрацюваннями, і будемо раді, якщо вони допоможуть дошкільникам у  практичній реалізації що до  психічно-фізичного розвитку  дітей.