ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖУЮ:
Завідувач центру психології завідувач ДНЗ №26
та соціальної роботи _________Ковтик О.І.
управління освіти
Ужгородської міської ради
Томей А.М._____________
ПЛАН РОБОТИ
ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
ДНЗ №26
м. Ужгорода
на 2017 – 2018н.р.
БУГРИНЕЦЬ ГАЛИНИ МИХАЙЛІВНИ
№ н/п |
Зміст роботи з дітьми, батьками, педпрацівниками, адміністрацією навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
Психодіагностична робота
1 |
Психологічний супровід новоприбулих дітей: *спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей у групі; *складання листків адаптації; *опрацювання анкет |
Вересень - жовтень |
Молодші гр. №1,2,3, Ясельна гр., угорська |
2 |
Діагностика емоційної сфери дошкільників (за методиками «Казка», «Паровозик») |
Жовтень - листопад |
Старші групи
|
3 |
Дослідження гендерної ідентичності дітей (за А.Щетиніною, О.Івановою) |
Жовтень -листопад |
Старші групи
|
4 |
Діагностика попереднього орієнтування в рівні розвитку готовності дітей до шкільного навчання (тест «Керна-Ірасека) |
Грудень |
Старші групи
|
4 |
Діагностика педагогічних працівників
|
Лютий |
педпрацівники |
5 |
Дослідження сфери взаємин дітей (соціометрія за опитувальником Т.Рєпнової) |
Березень |
Середні групи
|
6 |
Діагностика готовності до навчання в школі |
Квітень – травень |
Старші групи
|
7 |
Спостереження за дітьми на заняттях |
Травень |
Старші групи |
8 |
Діагностика самооцінки (тест «Драбинка») |
Червень |
Середні групи |
9 |
Психологічні дослідження за запитами адміністрації, батьків, вихователів |
Протягом року |
|
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота
1 |
Розвиток дрібної моторики ( пальчикові ігри, пісочна терапія, ігри-шнурівки, мозаїка) |
Січень, Лютий, Квітень |
Ясельна група |
2 |
Групові розвивальні заняття психологічного супроводу дитини в період адаптації до умов ДНЗ за програмою «Сходинки адаптації дітей раннього віку» (Стадненко) |
Жовтень – грудень |
Ясельна група
|
3 |
Розвивальні ігри для розвитку психічних функцій: пам'яті, уваги, уяви, мислення |
Протягом року |
Всі вікові групи |
4 |
Корекційно-розвивальні заняття з дитиною з особливими освітніми потребами (ЗМР) |
Один раз в тиждень |
Старша група №3 |
5 |
Корекційно-розвивальні заняття з дитиною з особливими освітніми потребами (ДЦП), за «Корекційно-розвивальною програмою індивідуальних занять з дітьми з ДЦП та ЗПР «Долоньки надії» (Укладач Герасимович Н.В.) |
Один раз в тиждень |
Середня група №1 |
6 |
Проведення індивідуальних занять з дітьми, що потребують регуляції поведінки: тривожні, агресивні, гіперактивні |
Протягом року |
Всі вікові групи |
7 |
Психокорекція страхів |
Грудень – січень |
Старші групи |
8 |
Розвивальні заняття з формування професійної орієнтації |
Лютий |
Середні, старші групи |
9 |
Корекційно-розвивальні заняття «Розвиток уваги» за упорядкуванням Л.Свіргун; формування психологічної готовності дітей до школи «Крок за кроком» за упорядкуванням А.В.Андроник |
Один раз в тиждень |
Протягом року |
10 |
Розвивальні заняття та бесіди в рамках акції «16 днів проти насильства» |
Листопад -грудень |
Середні, старші групи |
11 |
Розвивальні заходи проведення декади «Правова культура суспільства» присвячена Міжнародному дню захисту прав людини |
18 -22.04.18 р |
Старші групи, Батьки, педагоги |
12 |
Розвивальна робота з дітьми низького рівня готовності до шкільного навчання |
Червень |
Старші групи |
Консультаційна робота
1 |
Індивідуальні консультації батькам, про шляхи допомоги дитині в адаптації |
Протягом року |
За запитом |
2 |
Індивідуальні та групові консультації педпрацівників , батьків з питань виховання та розвитку дітей |
Протягом року |
За запитом та за потребою |
3 |
Тематичні консультації: А) vЯк створити безпечні психологічні умови зростання дитини; vПроблеми насильства над дітьми дошкільного віку; vОзнайомлення дітей старшого дошкільного віку з їхніми правами та обов'язками; vВідносини дитини з однолітками; vОсобливості розвитку емоційної сфери дошкільника; vРозвиток творчості старших дошкільнят; vРекомендації щодо формування мотивів учіння та позитивного ставлення дитини до школи; vСимптоми психоемоційного розладу поведінки дітей дошкільного віку; vІгротерапія, як спосіб підвищення пізнавальної діяльності; vОсобливості адаптації дітей до ДНЗ
Б) üКомп'ютерна залежність у дошкільників: чи можлива? Профілактика комп'ютерної залежності üЧому необхідно вчасно звернутись до вчителя логопеда; üФормування адекватної самооцінки дитини; üНаслідки насилля в сім'ї; üВік «Чомучки» або чому важливо відповідати на дитячі запитання; üГотуємо дитину до школи разом; ü«Незручні» питання статевого виховання дітей; üПсихологічна готовність старших дошкільників до початкової освіти; üПорада щодо розвитку мовлення дітей; üРозвиток мислення в домашніх умовах |
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень Січень
Лютий Березень
Квітень
Травень
Червень |
Педпрацівники
Батьки
|
4 |
Індивідуальні та групові консультації за запитом |
Протягом року |
Батьки, педпрацівники |
5 |
Індивідуальні консультації за результатами діагностичної роботи |
Протягом року |
Батьки, педпрацівники |
6 |
Рекомендації батькам та вихователям щодо підготовки дітей до школи |
Березень - травень |
Батьки, педпрацівники |
7 |
Робота з переселенцями. Надання консультацій і проведення бесід з батьками та дітьми |
Протягом року |
|
Психологічна просвіта
1 |
Оформлення папок-пересувок, інформаційного стенду з різних психологічних питань |
Протягом року |
Всі вікові групи |
2 |
Виступи на групових батьківських зборах: · Індивідуальні особливості адаптації малюків до умов ДНЗ; · Як полегшити процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу · Особливості взаємодії дітей різного віку; · Психологічна характеристика дитини 5-го року життя; · Психологічна характеристика дитини 6-го року життя;
vВплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей; vСім'я – головна ланка у вихованні дитини; vВплив ЗМІ на розвиток дитини; vПсихологічна готовність до школи; vМатусі та татусі, які ми батьки? |
Вересень
Вересень
Вересень
Вересень
Вересень
Квітень
Квітень
Квітень Квітень Квітень
|
Ясельна група
Молодші гр..
Угорська гр.
Середні гр.
Старші гр.
Ясельна гр.
Молодші гр.
Середні гр. Старші гр. Угорська гр |
3 |
Виступ на педагогічній раді «Довідка про результати вивчення особливостей гендерного розвитку дітей дошкільного віку» (за результатами діагностики) |
Листопад |
Педагоги |
3 |
Виступ на педагогічній раді ДНЗ «Готовність дітей до навчання в школі» |
Травень |
Педагоги |
4 |
Виступи на загальних батьківських зборах |
За планом ДНЗ |
Батьки |
5 |
Тренінг «Толерантне спілкування» (активізація навичок ефективної взаємодії) |
Березень |
Педагоги |
6 |
Підвищення психологічної обізнаності вихователів та батьків з різних питань вікової та педагогічної психології |
Протягом року |
Батьки, педагоги |
Організаційно-методична робота
1 |
Складання річного плану роботи |
Вересень |
|
2 |
Складання щомісячного плану роботи |
30 числа кожного місяця |
|
3 |
Складання аналітичного та статистичного звітів: * За 1-ше півріччя * За 2-ге півріччя |
Грудень Травень |
|
4 |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних радах, |
Протягом року |
За планом роботи ДНЗ та за запитом вихователів |
5 |
Підготовка матеріалів до корекційних та розвивальних занять |
За планом роботи |
|
6 |
Підготовка програм, інструментарію психодіагностичного дослідження |
За планом роботи |
|
7 |
Підготовка до проведення семінарів, тренінгів |
За планом роботи |
|
8 |
*Участь у засіданні методичного об'єднання практичних психологів:
*самопідготовка, робота в бібліотеці |
Протягом року |
|
9 |
Облік та організація роботи з дітьми пільгового контингенту |
Протягом року |
|
Зв'язки з громадськістю
1 |
Відвідування батьків за місцем роботи |
Протягом року |
|
2 |
Відвідування дітей вдома, бесіди з батьками, дітьми |
Протягом року |
|