ПОГОДЖЕНО:                                                                             ЗАТВЕРДЖУЮ:

Завідувач центру психології                                                 завідувач ДНЗ №26

та соціальної роботи                                                          _________Ковтик О.І.

управління освіти

Ужгородської міської ради

Томей А.М._____________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

 

ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

 

ДНЗ №26

 

м. Ужгорода

 

на 2017 – 2018н.р.

 

БУГРИНЕЦЬ ГАЛИНИ МИХАЙЛІВНИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н/п

Зміст роботи з дітьми, батьками,

педпрацівниками, адміністрацією

навчального закладу

Термін

проведення

Де і з ким

проводиться

 

Психодіагностична робота

 

1

Психологічний супровід новоприбулих дітей:

*спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей у групі;

*складання листків адаптації;

*опрацювання анкет

 

Вересень -

жовтень

 

Молодші гр.

№1,2,3,

Ясельна гр.,

угорська

2

Діагностика емоційної сфери дошкільників (за методиками «Казка», «Паровозик»)

Жовтень -

листопад

Старші групи

 

3

Дослідження гендерної ідентичності дітей (за А.Щетиніною, О.Івановою)

Жовтень -листопад

Старші групи

 

4

Діагностика попереднього орієнтування в рівні розвитку готовності дітей до шкільного навчання (тест «Керна-Ірасека)

 

Грудень

Старші групи

 

4

Діагностика педагогічних працівників

 

 

 

Лютий

 

педпрацівники

5

Дослідження сфери взаємин дітей (соціометрія за опитувальником Т.Рєпнової)

 

Березень

Середні групи

 

6

Діагностика готовності до навчання в школі

Квітень –

травень

Старші групи

 

7

Спостереження за дітьми на заняттях

Травень

Старші групи

8

Діагностика самооцінки (тест «Драбинка»)

Червень

Середні групи

9

Психологічні дослідження за запитами адміністрації, батьків, вихователів

Протягом

року

 

 

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

 

1

Розвиток дрібної моторики ( пальчикові ігри, пісочна терапія, ігри-шнурівки, мозаїка)

Січень,

Лютий,

Квітень

 

Ясельна група

2

Групові розвивальні заняття психологічного супроводу дитини в період адаптації  до умов ДНЗ за програмою «Сходинки адаптації дітей раннього віку» (Стадненко)

 

Жовтень –

грудень

 

Ясельна група

 

3

Розвивальні ігри для розвитку психічних функцій: пам'яті, уваги, уяви, мислення

Протягом року

Всі вікові групи

4

Корекційно-розвивальні заняття з дитиною з особливими освітніми потребами (ЗМР)

Один раз в тиждень

Старша група №3

5

Корекційно-розвивальні заняття з дитиною з особливими освітніми потребами (ДЦП), за «Корекційно-розвивальною програмою індивідуальних занять з дітьми з ДЦП та ЗПР «Долоньки надії» (Укладач Герасимович Н.В.)

 

Один раз в тиждень

 

Середня

група №1

6

Проведення індивідуальних занять з дітьми, що потребують регуляції поведінки: тривожні, агресивні, гіперактивні

Протягом року

Всі вікові групи

7

Психокорекція страхів

Грудень – січень

Старші групи

8

Розвивальні заняття з формування професійної орієнтації

Лютий

Середні, старші групи

9

Корекційно-розвивальні заняття «Розвиток уваги» за упорядкуванням Л.Свіргун; формування психологічної готовності дітей до школи «Крок за кроком» за упорядкуванням А.В.Андроник

Один раз в тиждень

Протягом

року

10

Розвивальні заняття та бесіди в рамках акції «16 днів проти насильства»

Листопад -грудень

Середні, старші групи

11

Розвивальні заходи проведення декади «Правова культура суспільства» присвячена Міжнародному дню захисту прав людини

18 -22.04.18 р

Старші групи,

Батьки, педагоги

12

Розвивальна робота з дітьми низького рівня готовності до шкільного навчання

Червень

Старші групи

 

Консультаційна робота

 

1

Індивідуальні консультації батькам, про шляхи допомоги дитині в адаптації

Протягом року

За запитом

2

Індивідуальні та групові консультації педпрацівників , батьків з питань виховання та розвитку дітей 

Протягом року

За запитом та за потребою

3

Тематичні консультації:

А)

vЯк створити безпечні психологічні умови зростання дитини;

vПроблеми насильства над дітьми дошкільного віку;

vОзнайомлення дітей старшого дошкільного віку з їхніми правами та обов'язками;

vВідносини дитини з однолітками;

vОсобливості розвитку емоційної сфери дошкільника;

vРозвиток творчості старших дошкільнят;

vРекомендації щодо формування мотивів учіння та позитивного ставлення дитини до школи;

vСимптоми психоемоційного розладу поведінки дітей дошкільного віку;

vІгротерапія, як спосіб підвищення пізнавальної діяльності;

vОсобливості адаптації дітей до ДНЗ  

 

 

Б)

üКомп'ютерна залежність у дошкільників: чи можлива? Профілактика комп'ютерної залежності

üЧому необхідно вчасно звернутись до вчителя логопеда;

üФормування адекватної самооцінки дитини;

üНаслідки насилля в сім'ї;

üВік «Чомучки» або чому важливо відповідати на дитячі запитання;

üГотуємо дитину до школи разом;

ü«Незручні» питання статевого виховання дітей;

üПсихологічна готовність старших дошкільників до початкової освіти;

üПорада щодо розвитку мовлення дітей;

üРозвиток мислення в домашніх умовах

 

 

Вересень  

 

Жовтень

  

Листопад

 

 

Грудень  

Січень

 

Лютий

 

Березень

 

 

Квітень

 

Травень

 

Червень

 

 

 

Вересень

 

 

Жовтень

 

Листопад

 

Грудень

Січень

 

Лютий

   Березень  

 

Квітень

 

Травень

 

Червень  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Педпрацівники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

Батьки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Індивідуальні та групові консультації за запитом

Протягом року

Батьки, педпрацівники

5

Індивідуальні консультації за результатами діагностичної роботи

Протягом року

Батьки, педпрацівники

6

Рекомендації батькам та вихователям щодо підготовки дітей до школи

Березень - травень

Батьки, педпрацівники

7

Робота з переселенцями. Надання консультацій і проведення бесід з батьками та дітьми 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

Психологічна просвіта

 

1

Оформлення папок-пересувок, інформаційного стенду з різних психологічних питань

Протягом року

Всі вікові групи

2

Виступи на групових батьківських зборах:

·        Індивідуальні особливості адаптації малюків до умов ДНЗ;

·        Як полегшити процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу

·        Особливості взаємодії дітей різного віку;

·        Психологічна характеристика дитини 5-го року життя;

·        Психологічна характеристика дитини 6-го року життя;

 

 

vВплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей;

vСім'я – головна ланка у вихованні дитини;

vВплив ЗМІ на розвиток дитини;

vПсихологічна готовність до школи;

vМатусі та татусі, які ми батьки?

 

Вересень

 

Вересень

 

Вересень

 

Вересень  

 

Вересень

 

 

 

     Квітень

 

Квітень

 

     Квітень

Квітень

Квітень

 

 

 

 

Ясельна група

 

Молодші гр..

 

Угорська гр.

 

Середні гр.

 

Старші гр.

 

 

 

Ясельна гр.

 

Молодші гр.

 

  Середні гр.

Старші гр.

Угорська гр

3

Виступ на педагогічній раді «Довідка про результати вивчення особливостей гендерного розвитку дітей дошкільного віку» (за результатами діагностики)

 

Листопад

 

Педагоги

3

Виступ на педагогічній раді ДНЗ

«Готовність дітей до навчання в школі»

Травень

Педагоги

4

Виступи на загальних батьківських зборах

За планом ДНЗ

 

 Батьки

5

Тренінг «Толерантне спілкування» (активізація навичок ефективної взаємодії)

Березень  

Педагоги

6

Підвищення психологічної обізнаності вихователів та батьків з різних питань вікової та педагогічної психології

Протягом року

Батьки, педагоги

 

Організаційно-методична робота

 

1

Складання річного плану роботи

Вересень

 

2

Складання щомісячного плану роботи

30 числа кожного місяця

 

3

Складання аналітичного та статистичного звітів:

* За 1-ше півріччя

* За 2-ге півріччя

 

 

Грудень

Травень

 

4

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних радах,

Протягом року

За планом роботи ДНЗ та за запитом вихователів

5

Підготовка матеріалів до корекційних та розвивальних занять

За планом роботи

 

6

Підготовка програм, інструментарію психодіагностичного дослідження

За планом роботи

 

7

Підготовка до проведення семінарів, тренінгів

За планом роботи

 

8

*Участь у засіданні методичного об'єднання практичних психологів:

 

*самопідготовка, робота в бібліотеці

 

 

 

Протягом року

 

9

Облік та організація роботи з дітьми пільгового контингенту

Протягом року

 

 

Зв'язки з громадськістю

 

1

Відвідування батьків за місцем роботи

Протягом року

 

2

Відвідування дітей вдома, бесіди з батьками, дітьми

Протягом року