Основні показники гіперактивності у дітей (П. Бейкер і М. Алворд).
- Дефіцит активної уваги
- Непосидюча, їй важко тривалий час утримувати увагу.
- Не слухає, коли до неї звертаються.
- З великим бажанням береться до справи, однак ніколи не доводить до кінця.
- З труднощами організовує діяльність.
- Часто губить речі.
- Уникає нудних завдань, і тих, що вимагають інтелектуальних зусиль.
- Надмірно забудькувата.
Ознаки рухової розгальмованості
- Постійно крутиться.
- Виявляє ознаки неспокою (стукає пальцями, бігає, кудись залазить).
- Спить значно менше, ніж інші діти, навіть у немовлячому віці.
- Надто говірлива.
Ознаки імпульсивності
- Починає відповідати, недослухавши запитання.
- Не спроможна дочекатися своєї черги, часто втручається, перериває співрозмовника
- Погано зосереджує увагу.
- Не може дочекатися винагороди (якщо між дією і винагородою є пауза).
- Не може контролювати і регулювати свої дії. Поведінку не керує правилами.
- У процесі виконання завдання веде себе по-різному і демонструє різні результати.
- На одних заняттях дитина спокійна, на інших — ні.
Якщо у віці до 7 років мають місце хоча б шість із перелічених ознак, батьки та вихователі можуть передбачити, але не ставити діагноз, що дитина, за якою вони спостерігають, гіперактивна. Для уточнення діагнозу дитину треба показати дитячому психоневрологу.